PROJECTEN

Kwispelpunt

Samen met een flink aantal vrijwilligers en bedrijven is er achter 't Punt in Vroomshoop een veld gemaakt voor de honden. Hier kunnen ze heerlijk rennen zonder gevaar te vormen. Er zijn hindernissen, de ruimte is voorzien van een hek en aan de baasjes is gedacht via een paar bankjes. Een mooie plek voor hondebezitters om elkaar te ontmoeten. Voor de avond is er goede verlichting.

Kabouterpad

Midden in coronatijd een groot project opstarten, de dorpsraad weet er wel raad mee. De vraag kwam vanuit de bevolking of er een kabouterpad kon komen in het Zandstuvebos in Vroomshoop. Na veel overleg tussen Landschap Overijssel en de gemeente kwam er groen licht.

Met tientallen vrijwilligers en veel mensen die hun kabouters doneerden is er nu een prachtige wandelroute gerealiseerd die mensen van heinde en ver aantrekt om met hun kinderen een wandeling te maken. Meer info op Facebook of website.

Repair Cafe

Elke 2e vrijdag van de maand een inloop gehouden in de Oale Skoele waarbij mensen hun spullen aan kunnen bieden ter reparatie. Als het meteen gemaakt kan worden kunnen de mensen onder het genot van een gratis kopje koffie wachten tot het klaar is, zo niet en moet er eerst een onderdeel besteld worden kun je volgende keer weer komen om het te laten fixen. Doel is oude spullen een tweede ronde gunnen en niet zomaar weggooien en ook een moment om mensen bij elkaar te brengen. Opgezet in samenwerking met bibliotheek Twenterand. Kijk hier voor een film van Delta TV.

Dorpskwizz

Groot succes, de theaterzaal van 't Punt is elk jaar weer helemaal gevuld! De teams buigen zich over heel verschillende vragen, de hersens kraken... Mooie prijzen zijn er beschikbaar gesteld door de plaatselijke ondernemers.

Info en opgeven (jaarlijks in oktober) via Facebook.

Avondvierdaagse

De dorpsraad heeft gezorgd voor ee herstart, met jonge en frisse club is de avondvierdaagse weer een hip event. Er zijn nieuwe routes,  thema's (bv gekke hoeden avond) en muziek langs de route. In 2022 ware er meer dan 1000 deelnemers!

Vlinderboom

Ouders van kindjes die voor de vierentwintigste week van de zwangerschap levenloos zijn geboren, kunnen op begraaf-plaats Dennenhof een vlinder in de vlinderboom plaatsen, ter nagedachtenis aan hun kindje.

Poepzuiger

Overlast van hondenpoep staat met stip op één wat betreft klachten die binnen komen bij de gemeente en bij ons. En gezamenlijk is er dan ook besloten om een poepzuiger aan te schaffen, die op de meest gelopen routes in de gemeente de poep weg haalt.

Vroomshoop waakt

Er waren meldingen over onveilige situaties, de dorpsraad is Vroomshoop Waakt gestart. Er zijn meer dan 800 mensen lid van deze app club. Volgens de wijkagent is het duidelijk te zien dat er minder inbraken zijn dan voor de start.

Aquapark

Het zwembad in Vroomshoop was erg gedateerd. Een stichting zorgde ervoor via donaties, subsidies en acties voor financiën. Er is o.a. een  glijbaan en spraypark gerealiseerd.